Content marketing og grafisk design går hånd i hånd

Din visuelle identitet, som er lige så professionel som din virksomhed, skal huskes, så dine besøgende, dine kunder og stakeholders ved, hvor de finder det værdifulde indhold igen.

Hvad er Content marketing – ultra kort?

På dansk vil man kalde det indholdsmarkedsføring. I alt sin enkelthed handler det om at skabe værdifuldt og relevant indhold (content), der hjælper potentielle kunder i deres søgen efter svar og gode produkter eller services på deres købsrejse.

Med din content markedsføring skaber du relationer mellem dig og dine kunder. Du skaber troværdighed med dit professionelle indhold og opnår tillid hos potentielle kunder.

  • Udgangspunktet for din content markedsføring er din hjemmeside. Du benytter en relevant landingsside, også kaldet landing page, med alt det indhold, der er nødvendigt for at forstå produktets eller din service’ kvalitet, ydeevne, formål, historie, udseende mm.
  • Indhold (Content) kan være blogindlæg, e-bog, grafik til information, video, afhandling, nyheder mm.
  • Målet er at skabe og vedligeholde relationer og skabe tryghed for dem, der besøger din hjemmeside.
  • Resultatet er at stå stærkt på markedet i forhold til dine konkurrenter, så du forbliver top-of-mind før, under og efter et køb.

I alt dit content fortsætter du hele tiden med at vise din ekspertise og agere Thought Leader, så dine kunder fremadrettet vil søge information, købe og tale om dine produkter, services og kompetencer.

Grafisk design i din content markedsføring

Mange af de elementer jeg modtager, som indgår i en virksomheds markedsføring, er udarbejdet på en måde, så jeg i farver, udtryk, logo, billedstil, sprogbrug og links ikke er i tvivl om, hvem der er afsender, og hvad jeg skal forholde mig til.
Uanset hvor jeg møder virksomheden online, så har de formået at pakke deres informationer og fyldestgørende content ind i hele deres visuelle stil.

Men…
Jeg modtager også nyhedsmails, annoncer, opslag, e-bøger mm, hvor jeg glemmer eller næsten er i tvivl om, hvilket brand der er afsender. Jeg skriver ”næsten”, fordi alle sætter et lille logo på, men det grafiske er efter min mening alt for anonymt. Det kan også forekomme for langt fra stilen på deres hjemmeside.

Dit brands genkendelighed er med til at sikre, at dine besøgende kommer tilbage

Langt fra alle køber med det samme. De fleste vil undersøge, overveje og sammenligne, inden man beslutter sig til at købe.

Dit brand og din visuelle identitet skal derfor være tydeligt til stede i alt din markedsføring.

Hvis indholdet var godt, og din visuelle identitet var tydelig og genkendelig, så kan jeg gå direkte tilbage, når jeg beslutter at støtte, købe, læse mere, tilmelde… eller hvad der nu var målet med dit indhold.

Hele din visuelle identitet skal udstråle, at din virksomhed, og dermed dine produkter eller services, er professionelle. Kunder vælger ofte at handle eller kontakte de virksomheder, der udstråler mest troværdighed.

Sørg derfor altid for…

  • at dit brand og din visuelle identitet fremstår lige så professionelt og troværdigt som dit produkt og dit indhold.
  • at dit brand er tydeligt og genkendeligt i alle dine markedsførings-elementer og på alle platforme.
  • at dit indhold er præcist formuleret, mindre afsnit, tydelig overskrift, ryddet for fejl og let forståeligt i tekst og billeder.

”Hvad mennesker forstår, er de parate til at tro på. Hvad mennesker tror på, er de parate til at støtte”Citat af Lars Thykjær. Tidl. indehaver af kommunikations- og reklamebureau Knowhouse A/S.

Men hvor var det nu, jeg så det, jeg gerne ville støtte???

Det handler om at være genkendelig og mindeværdig, hvis kunder, leads og stakeholders skal finde tilbage igen og være ambassadører for dit brand.

Læs her hvordan du opbygger en landingpage, der øger sandsynligheden for at du omdanner besøgende til kunder.

Design skabeloner

Langt de fleste markedsføringsværktøjer du benytter, som f.eks. Mailchimp, giver dig mulighed for at udarbejde skabeloner, så du har din stil, dine farver og dit logo’s placering på plads.

Med designskabelon sparer du tid på at opbygge forfra hver gang. Du sikrer samtidig, at du følger dit brands designmanual.

Følger du dit brands designmanual i alt din markedsføring, bliver modtagerne aldrig i tvivl om, hvor dit gode indhold kommer fra.

Husk på..

Jo oftere modtageren genkender dit brand og finder dit indhold overskueligt, forståeligt og troværdigt, jo større er sandsynligheden for, at din virksomhed bliver fundet igen.


Tak fordi du er kommet her til 🙂

Har du lyst til at vide mere om hvordan du bruger dit brands identitet optimalt i din markedsføring, er du meget velkommen til at kontakte mig på Tlf. 61 73 47 40

Del på facebook
Del på Facebook
Del på linkedin
Del på Linkdin